ناسا در حال توسعه نوعی هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT

ناسا در حال توسعه نوعی هوش مصنوعی شبیه به ChatGPT است که در کنترل فضاپیماها با کمک زبان طبیعی به فضانوردان کمک می کند.

اخبار تکنولوژی

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا قصد دارد در ایستگاه فضایی ماه به نام دروازه ماه از یک هوش مصنوعی مشابه ChatGPT استفاده کند که از طریق آن بتوان کنترل دستگاه ها را آسان‌تر انجام داد. از طریق این هوش مصنوعی می توان مدیریت پارامترهای مهم را به راحتی انجام داد.

لاریسا سوزوکی، محقق ناسا در جلسه IEEE اعلام کرد در خال ناصر نسل بعدی ارتباطات فضایی پر هار توسعه است. ایده جدید نیز رسیدن به تعامل با فضانوردان از طریق زبان گفتاری است. آنها هم بتوانند از طریق اکتشافات ‌و هشدارها و … با فضانوردان صحبت کنند.

هوش مصنوعی حدید ناسا امکان پشتیبانی از فضانوردان را خواهد داشت. احتمالا در ماموریت آرتمیس نیز مورد استفاده خواهد بود. همچنین با کمک آن در آینده شناسایی مشکلات فضاپیماهای پارک شده در ایستگاه ماه آسانتر میشود. دکتر سوزوکی گفت: در ماموریت های ماه امکان ارسال مهندس در زمان خراب شدن فضاپیماها و یا آفلاین شدن نرم افزارها وجود ندارد.

تلاش ناسا برای توسعه هوش مصنوعی بخاطر ترند شدن این فناوری نیست. این آژانس از سالها پیش بر توسعه هوش مصنوعی و استفاده از آن در ایستگاه دروازه ماه تاکید گرفته بود.

دیدگاهتان را بنویسید