ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی

یشرفت تکنولوژی و در دسترس قرار گرفتن اینترنت به‌صورت عمومی سبب شد تا بسیاری از کسب‌وکارهای سنتی به سمت دنیای مجازی و تجارت الکترونیک بروند. بروز پاندمی کرونا نیز به این امر سرعت بیشتری بخشید. به همین خاطر است که پیشرفت فعالیت‌های کاری امروزی به ارتباط آن‌ها با کاربران و فضای اینترنت بستگی دارد. اما ایجاد یک وبسایت در سطح وب کار آسانی نبوده و به دانش برنامه‌نویسی نیاز دارد. به همین خاطر می‌خواهیم راه‌های آسان‌تری را برای این امر مورد بحث و بررسی قرار دهیم. اگر شما نیز به دنبال ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی هستید، با ما همراه شوید.

به چند روش می‌توان وبسایت ایجاد کرد؟

در گذشته فقط یک روش کلی برای ایجاد وبسایت‌های در سطح اینترنت وجود داشت، اما در حال حاضر می‌توان دو روش کلی را برای آن عنوان کرد که توضیحات هر روش به این قرار است:

  • ایجاد وبسایت با استفاده از کدنویسی:

ایجاد وبسایت یک مهارت است. مهارتی که با تسلط به زبان‌های برنامه‌نویسی تحت وب مانند پی‌اچ‌پی «Php»، اچ‌تی‌ام‌ال «HTML»، سی‌اس‌اس «CSS» و… می‌توان به طراحی آن پرداخت. با استفاده از این زبان‌ها می‌توان یک وبسایت ایده‌آل با انواع گزینه‌های موردنظر را ایجاد کرد. اما اتمام یک پروژه برنامه‌نویسی سایت ممکن است به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز داشته باشد. از این روش برای ایجاد وبسایت‌های حرفه‌ای با امنیت و امکانات بالا استفاده می‌شود که ایجاد آن‌ها از سایر روش‌ها امکان‌پذیر نیست.

ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی

  • ایجاد وبسایت با استفاده از قالب‌های آماده:

پس از این که طراحی وبسایت با استفاده از زبان‌های برنامه‌نویسی و کدنویسی خط‌به‌خط به یک معضل برای افراد تبدیل شد، موضوع استفاده از قالب‌ها یا سی‌ام‌اس «CMS» های آماده به میان آمد که محبوب‌ترین آن‌ها وردپرس «WordPress» است. با استفاده از این قالب‌ها می‌توان در عرض چند دقیقه یک وبسایت آماده را راه‌اندازی کرد. آن‌گاه صاحب وبسایت می‌تواند تنظیمات قالب را درستکاری کرده و محصولات و محتوای خود را درون آن بارگذاری کند. استفاده از CMS‌های آماده سبب شد تا افراد با سهولت و سرعت بیشتری بتوانند صاحب یک وبسایت شوند.

باید توجه داشت که در هر دو حالت فوق، وبسایت‌ها نیاز به مدیریت و به‌روزرسانی دارند. بنابراین حتی اگر افراد از قالب آماده نیز برای وبسایت خود استفاده کنند، باز هم باید با استفاده از افزونه‌های مختلف، آن را تجهیز کرده و از بروز مشکلات در آن جلوگیری نمایند.

ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی کدام است؟

با توجه به آن‌چه در قسمت قبل عنوان شد، مشخص است که استفاده از قالب‌های آماده برای ساخت سایت فروش اینترنتی ساده‌تر، به‌صرفه‌تر و البته بسیار سریع‌تر است. بنابراین اگر کسی بخواهد کسب‌وکار سنتی خود را وارد دنیای تجارت الکترونیک کند، به‌راحتی می‌تواند با استفاده از یک قالب آماده، وبسایت ایجاد کرده و تغییرات موردنظر را روی آن اعمال کند. از این رو استفاده از قالب‌های آماده در چند سال اخیر با استقبال فراوانی روبه‌رو شده است و هر روزه بر تعداد افزونه‌های کاربردی برای تجهیز این قالب‌ها نیز افزوده می‌شود. نکته جالب این‌جاست که حتی کاربران هم می‌توانند با کمی کنجکاوی و جست‌وجو این مدل از وبسایت‌ها را ایجاد کرده و آن‌ها را شخصی‌سازی کنند. این در حالی است که کدنویسی توسط کاربران عادی که اطلاعاتی در این زمینه ندارند، به هیچ وجه امکان‌پذیر نیست!

چرا استفاده از قالب‌های آماده برای وبسایت بهتر است؟

گفتیم که ساده‌ترین روش ساخت سایت فروش اینترنتی، استفاده از قالب‌های آماده است و به برخی از دلایل این امر اشاره کردیم. اما اگر در اینجا بخواهیم دلایل آن را به‌صورت کامل و گزینه‌ای بررسی کنیم، باید به موارد زیر دقت داشته باشیم:

  • سهولت و سرعت پیاده‌سازی

همان‌طور که گفته شد، پیاده‌سازی یک قالب آماده برای وبسایت نهایتاً چند ساعت زمان می‌برد. در حالی‌که طراحی قالب اختصاصی به چند هفته تا چند ماه زمان نیاز دارد.

  • هزینه به‌صرفه

ایجاد یک وبسایت اختصاصی باید توسط یک برنامه‌نویس حرفه‌ای انجام شود. چنین برنامه‌نویس حرفه‌ای برای کدنویسی وبسایت شما به دستمزد بالایی نیاز دارد. اما قالب‌های آماده به هزینه کمتری قابل اجرا هستند و از این رو برای کسب‌وکارها صرفه اقتصادی بیشتری دارند.

  • تنوع بالا

CMSهای آماده دارای قالب‌های فراوانی هستند. به طوری‌که بیش از چند هزار قالب آماده برای آن‌ها وجود دارد. بنابراین هرکس می‌تواند برحسب سلیقه خود، قالب موردنظر خود را پیدا کند.

  • هاست و دامنه اختصاصی

برخی از پلتفرم‌های ارائه دهنده قالب آماده، ضمن ایجاد قالب، عملیات اختصاص هاست و دامنه را نیز برای وبسایت مشتریان خود انجام می‌دهند. از این رو در دریافت هاست و دامنه نیز صرفه‌جویی صورت می‌گیرد.

  • پشتیبانی فنی

بیشتر پلتفرم‌های ارائه دهنده وبسایت‌های آماده، دارای پشتیبانی فنی ۲۴ ساعته هستند. از این رو هر مشکلی در مسیر پیاده‌سازی وبسایت وجود داشته باشد، می‌توان آن را با بخش پشتیبانی در میان گذاشت تا راهنمایی لازم را به ما ارائه کنند.

https://www.saat24.news/news/595234/4-%D8%A7%DB%8C%D8%AF%D9%87-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%B2%DB%8C-%DA%A9%D8%B3%D8%A8-%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%86%DA%AF%DB%8C

دیدگاهتان را بنویسید